2. subregionál 2012 [5.-6.5.2012]

13.05.2012 15:05

OM3KDX 2.subregionálne preteky 2012 KN19DB

Napísal: Peter OM0WR

 

Konečne prišla jar, pokračovanie VKV sezóny. Po mojom neúspešnom pokuse vyjsť na kótu Príslop vo štvorci KN19DB v marci tohto roku, keď cestu na kótu zabrzdil asi meter mokrého snehu, sme sa rozhodli s chlapcami z OM3KDX, že 2.subregionál si nenecháme ujsť. Ja som bol pozrieť  kótu v pondelok pred pretekmi, bol som na stožiari a povyrovnával trochu pokrivené prvky našich štyroch fixných 6.el Yagi antén, opticky skontroloval fázovanie antén, všetko vypadalo, že tuhú tohoročnú zimu antény prežili.

Tak sme sa týždeň pred pretekmi dohodli, že ideme. Prekážkou by mohlo byť len počasie, predpovede neveštili nič dobré, mali byť dažďové prehánky a v nedeľu dážď, ale nakoniec sa tieto nepotvrdili a počas preteku bolo nádherné počasie. Časť partie vyšla na kótu už v piatok, trocha vypadli z každodenného zhonu a stresu, a patrične sa zrekreovali v nádhernom prostredí a príjemnej krajine.

Pretekov sa zúčastnili Jano OM3CSO, Jano OM3WYM, Miki OM3QG, hostia Ivan OM0AM a Mišo OM8ASK, a samozrejme náš starý kamarát Jaro, tí vyšli hore už v piatok. V piatok podvečer sa Ivan a Mišo vybrali na neďaleký vrchol  a venovali sa programu SOTA. Ivana OM0AM ste mohli počuť z kóty Stredný grúň  PO-042.  Ja a Laco OM3CA sme vyšli v sobotu. Ivan vyšiel na svojej štvorkolke Octavia v pohode, ja som svojím Accentom s terénnymi reťazami, ale bez problémov. Ako som došiel, chlapci v dobrej nálade varili guľáš, mierna hmla sa časom rozplynula, a nastalo parádne slnečné počasie.

Po zvítaní sme sa s Janom OM3CSO odobrali do búdky, nášho pracoviska. Merač MFJ 259B ukazoval pekný priebeh PSV na anténach, to ma potešilo a začali sme inštalovať zariadenie na 144MHz. Ako TRX stará, ale dobrá R2CW a za ňou nový PA od firmy OM Power OM1002. Týmto by som chcel poďakovať firme OM Power za zapožičanie koncového stupňa. Ak by som mohol, odporúčal by som tento koncový stupeň všetkým. Na budení max.10W, výstupný výkon do  1000W, solídne rozmery, pekný dizajn s prehľadným displayom a váha 12 kg! Po zapojení všetko fungovalo na prvý ťuk. Na CW asi 900W, na SSB cca.600W, R2CW nemá kompresor dynamiky... Po pár skúšobných spojeniach bolo všetko v poriadku, pýtal som sa staníc, aký máme signál, všetci hovorili, že silný, ale čistý. Po preteku v diskusii na miestnom prevádzači niektorí spomínali, že nám bolo počuť nosnú na CW, chcel by som na to povedať len toľko, že je to konštrukciou TRX, každý, kto používa R2CW to potvrdí. Ale jedno ešte spomeniem a to tvrdím stále, že s R2CW sa dá vybudiť každý koncový stupeň, a keď je dobre spravený, s čistotou signálu nebude problém. To sa nedá povedať o mnohých transceiveroch oveľa modernejších, možno...hi.

Všetko fungovalo, tak sme všetci pred pretekom relaxovali  pri ohni, Ivan a Mišo si dali malú cyklistickú vložku, smer Cisna Poľsko. Zvládli to počas soboty, o svalovkách vedia oni, hi. Slabých niekoľko 70km...

Počas preteku sme sa pri zariadení striedali ja OM0WR, Laco OM3CA, pár QSO urobil aj Jano OM 3CSO. Skonštatoval by som, že podmienky smerom na západ, kde máme fixne nasmerované antény, boli skôr priemerné, niekedy silné QSB neumožnilo dokončiť spojenie. Ale na 2.subregionál celkom slušný výsledok, OM1002 pomohol, počas celého preteku ani náznak nefungovania, alebo nejakej chyby. Sumár okolo 68000 bodov, 189 QSO, priemer na QSO okolo 360km.

Po preteku sme pobalili veci a všetko poupratovali a snáď pôjdeme aj 3.subregionál, pokiaľ to okolnosti dovolia.

Ďakujem všetkým staniciam, ktoré nás v preteku zavolali a prajem všetkým, aby mali také čisté pásmo 144 MHz, ako máme my na ďalekom severovýchode Slovenska a aby preteky boli potešením, nie trápením a nadávaním na signály protistaníc.

Vďaka za prečítanie.

73. Peter/OM0WR

Ďalšie foto    Report    Mapa QSO