3. subregionál 2013 (Poľný deň) [6.-7.7.2013 ]

11.07.2013 19:54

Poľný deň 2013 OM3KDX KN19DB

Napísal: Peter OM0WR

Tohto roku sa preteky niesli v duchu 20.výročia vysielania OM3KDX z kóty Príslop KN19DB. Rozhodnutie ísť pretek z našej tradičnej kóty padlo vo štvrtok pred pretekom. Aj keď piatok bol voľný deň, rozhodli sme sa ísť na kótu až v sobotu v doobedňajších hodinách.

Zúčastnili sme sa Poľného dňa vo viac-menej tradičnej zostave:  Laci  OM3CA,  Jano OM3CSO, Miki OM3QG,  Milan OM3WFC,  Jano OM3WYM a ja, Peter OM0WR. Antény sme nemuseli stavať, máme na QTH fixné 4 antény 6.el Yagi smerom na západ. Po vývoze materiálu na kótu, rozložení zariadenia a po meraní antén sme zistili, že na anténnom systéme je zlé PSV. Už minule sme mali problém s najvyššou anténou, kedy sme zistili vodu v konektore. Ja som bol vyslaný na stožiar skontrolovať situáciu. Po výstupe na stožiar som takisto našiel zatečený konektor na hornej anténe, horšie bolo to, že bol zatečený celý koaxiál od antény do zlučovača. Konektor som opravil a na koaxiálnom kábli som urobil maličkú dierku, aby voda mala kam vytekať, hi. Zdá sa, že toto riešenie vyhovuje,  zatiaľ,  koaxiál v budúcnosti vymeníme. Po mojom zostupe zo stožiara sme vyskúšali zariadenie od Milana OM3WFC ICOM IC-746 plus OM1002, všetko fungovalo a pobyt sme si začali užívať v prekrásnej prírode severovýchodného Slovenska. Začiatok preteku patril Milanovi OM3WFC, potom som ho striedal ja a pár spojení urobil aj Jano OM3CSO. Vysielali sme len na 144 MHz, ostatné pásma sme vynechali. Podmienky boli celkom prijateľné, v podstate čo sme počuli, sme spravili a prišlo aj pár pekných QSO na výzvu. Ako pribúdali spojenia v logu, nepočítal som s tým, že vlastne urobíme historický výsledok a prekročíme magickú hranicu 100000 bodov z našich končín. Nakoniec sa to podarilo, raz sme túto hranicu už prekročili, a to v roku 2000, myslím, keď vyskočila sporadika do Anglicka, a za 20 QSO pribudlo 30000 bodov. Ale teraz to bolo všetko bez výraznejších spojení, ODX je DL0BA 899km. Priemer na QSO sa ustálil na 366 km/QSO, čo je tiež slušné.  Skonštatoval by som, že z našej kóty sa dá spraviť pekný výsledok, aj keď smerom na juh máme kopec, smer YU,LZ,YO,E7 takmer nedostupný, urobilo sa pár spojení aj z južných smerov, ale to len nejakými odrazmi. Hlavný smer na OK1/OK2, DL, OE máme vcelku dobre otvorený, a to je pre nás podstatné. Považujem tento výsledok za slušný.

Čo sa týka počasia a pohody na kóte, všetko vyšlo, počasie nádherné a kuchyňa pri ohníku tradične vynikajúca.

V závere by som sa všetkým, s ktorými sme nadviazali QSO, poďakoval a budeme sa tešiť dopočutia v ďalších pretekoch na VKV.

 

                                     

               Report                        Mapa QSO                          Foto