Alpe Adria VHF Contest 2010 - 8.8.2010

15.08.2010 13:34

OM0WR Alpe Adria VHF Contest 2010 Moškový hrb KN19CC

 

Po Poľnom dni 2010, v ktorom sme sa zúčastnili ako rádioklub OM3KDX z Makovice KN08RU, nastávajú 2 mesiace na to, rozhodnúť sa, odkiaľ ísť IARU Region VHF Contest.

Ja som sa rozhodol odbehnúť aspoň Alpe Adria VHF Contest, 8.8.2010, z kóty Moškový hrb, ktorý sa nachádza asi 15 km severovýchodne od môjho domáceho QTH a je tam pohodlný prístup s osobným autom, pokiaľ 2 týždne predtým neleje, hi. Ak sa pozrie človek z tejto kóty dookola, nie je to úplne super výhľad, ale výsledky na 144 MHz hovoria, že je použiteľná a hlavne je tam čistý rádiový kľud.

Chlapci z OM3KDX prisľúbili, že v nedeľu ma prídu pozrieť, a skonštatujú, či by sa VHF Contest nedal ísť z tejto kóty ako rádioklub.

Keďže pretek Alpe Adria VHF prebieha len v nedeľu 7.00-15.00 UTC, mal som dve možnosti prípravy na pretek, a to, buď pôjdem v sobotu poobede a v kľude všetko pripravím, alebo všetko ponaháňať v nedeľu skoro ráno, čo sa mi nechcelo, tak som sa rozhodol pre prvú možnosť. Po svojpomocnom postavení 6 metrového stožiara s anténou 10.el.DK7ZB, nainštalovaní zariadenia do auta, napojení na chemické zdroje.... som si vychutnával poobedňajšiu a večernú pohodu v krásnom prostredí peknej prírody.

Noc som strávil v malom stane, ráno som sa naraňajkoval, a počkal na začiatok preteku. Spojenia pribúdali, lúštil som slabé QRP stanice, hlavne z OK a OM, ale celkom pekne to išlo. Mňa najviac potešilo to, že počas preteku som mal v kuse zapnutý RX 15dB predzosilňovač v mojom PA Mirage B-320G, a keď bola čistá frekvencia, na mojej R2CW nezablikala ani jedna LED-ka, veľmi čisté pozadie... To pred mesiacom na Makovici bola    iná káva.... Pekne prechádzali stanice zo S5, 9A, HA, OE, SP, neviem čím to bolo, ale neurobil som, ani som nepočul jedinú stanicu z YU, potešil aj LZ7J, E7DX, skoro som aj dokončil QSO s IK0HHT/0(?asi), ale pre QSB sme spojenie nedokončili.

Okolo obeda prišli chlapci z OM3KDX (Miki OM3QG, Jano OM3CSO, Janko OM3WYM a Milan OM3WFC). Milan prišiel na novom pojazdnom pracovisku...Skonštatovali, že kóta je prijateľná a budeme uvažovať, či sa zúčastníme VHF Contestu z tejto kóty. Treba pripraviť zopár maličkostí, ale ešte je dostatok času…

Aj keď som spravil menej QSO a výsledok je o niečo horší, ako minulý rok, som s pretekom Alpe Adria VHF 2010 spokojný a moja voľba s pred dvoch rokov, keď som odtiaľ absolvoval prvý pretek, bola správna. Blízkosť kóty od domáceho QTH, prístup osobným autom, rádiový kľud a pekná lúčka v nadmorskej výške 604m.n.m. má svoje čaro.

 

Teším sa na ďalšie preteky na 144 MHz, či už pod mojou značkou OM0WR, alebo s kolektívom OM3KDX.

 

73!  Peter/ OM0WR

 

                              

                   Mapa QSO                  Denník                 Fotogaléria