IARU VHF Contest 2018 - OM3CA

08.09.2018 14:16

 

  Zdravím Vás, všetkých účastníkov z preteku IARU VKV contest. Priatelia zo západu Slovenska sa sťažujú na zlé počasie. U nás na východe, presnejšie povedané na QTH Petrovce KN18DQ 2km od UA bolo až veľmi horúco. Teplota cez oba súťažné dni sa pohybovala cez 30°C a aj po západe slnka bola do polnoci teplota v zateplenom kontajnery s otvorenými dverami okolo 25°C. Už po príchode na kótu som zistil, že v bútľavej jabloni vzdialenej cca 5m od vchodu do kontajnera, sa usadili sršne. S obavami som zabíjal kotevný kolík na stožiar. Sršne trochu znervózneli, ale neublížili mi. Prišiel večer a moji nezvaní susedia sa začali sťahovať do môjho príbytku. Použil som na nich sprej "novičok", sršeň na chvíľu spadol, ale o dve minúty už liezol po stene. Niečo mi to pripomínalo, ale ... Pristúpil som ho z nohou, bruško sa rozpučilo, ale trup s hlavou fungoval ďalej. Nastalo konečné riešenie – kombinované kliešte a cvak ho za hlavu. Zatvoril som dvere, ale teplo plus výpary z chemikálie, no nedalo sa dýchať. Zatiahol som záclonu na dvere, ale pre troj centimetrových sršňov, ja so ich nazval nočný vlci, to nebola prekážka. A znovu to isté sprej, kombinované kliešte. Keď som jedného nočného vlka naháňal po kontajnery, ani neviem kedy, len som ucítil, že mi niekto priložil žeravé uhlie na rameno. Povedal som dosť. Za žeravé uhlie bude žeravé uhlie aj pre útočníkov. Aby boj bol vyrovnaný, z kanistru som odlial asi dva dcl benzínu, aj tak nevysielam, tak načo mi je benzín, polial som strom a zapálil. S dobrým pocitom likvidácie kontroloval som oheň aby sa nedostal do suchej trávy. Benzín vyhorel, ale chytil sa suchý konár nad vchodom do úľa. Polial som ho s vodou a latou urazil vrch. Plameň zhasol, len sem tam bolo vidieť žeravé uhlíky a dym. Povedal som si, nech to tleje bude dym a oni už neprídu. Konečne som začal vysielať, keď o chvíľku uvidel som svetla baterky pred dverami. Vyjdem von a pred vchodom stoji auto a strážcovia šengenskej hranice a jeden kričí – "Kto zapálil tamten strom!"  Ja som to bol. A aký ste mal dôvod. Napadli ma sršne, ktoré sú v tomto horiacom strome. Poďte sa pozrieť dnu, koľko som ich už zabil. Strážcovia odtiahli záves na dverách a vošli dnu, ale za nimi vošli aj traja nočný vlci a hneď začal útok. Ja som sa pričupil k podlahe a kričím podajte mi tamten sprej. Veru ani mi nepomohli ani nechránili, ale zutekali. Keď vyšlo slnko spadli žeravé uhlíky do trávy a tento krát bol pri mne pán Boh aj všetky svätí, že som včas uhasil trávu okolo medze, ktorá sa tiahne až do obce Petrovce. Určite večer na TV JOJ by ste uvideli moju smutnú tvár a veselých strážcov, ktorí by okamžite vypátrali páchateľa. K môjmu činu, ktorý som vykonal , je aj foto . Pravé rameno pomaly prestáva bolieť, ale spomienky zostanú. Aj napriek tomu urobil som 153 QSO so súčtom bodov 59 959. Best DX IW2CTO 935km.

OM3CA

 

                                           

              Prehľad                        Mapa QSO                             Foto