3. subregionál 2022 (Poľný deň)

10.07.2022 11:18

Správa  z 3. subregionálnych pretekov - Poľný deň  2022   zo stanice OM3KDX  z ďalekého východu Slovenska.

 

Na ostatné poľné dni zostali len spomienky, na kopce, z ktorých sme vysielali. Veľké výpravy mládeže,   s odvozom V3S autoškoly, sa už nevrátia. Zmenili sa podmienky vstupu a pobytu v chránených územiach. Ja  len nechápem, že keď sme chodili na  Poloniny, stanovali sme, kládli oheň, stavali antény, že sme nezničili prírodu. Lebo keby sme ju zničili, zelení by nemali čo chrániť. Zostarli sme, ale nášmu koníčku sme zostali verní. Ale dosť bolo nostalgie. Dnes nám stačí 340m kopček nad dedinkou Petrovce, ktorá leží na hranici s Ukrajinou. Pohodlne sa tam dostaneme autom, až k dverám kontajnera, so štyrmi posteľami, sporákom  Petrík (z doby, keď všetko bolo zlé- socializmu), ale tá piecka je fakt dobrá aj teraz. Aby som bol úplný,  máme aj plynový sporák, tiež zo starej éry. No skrátka, spohodlneli sme. Poniektorým z nás robí problém teplo, inokedy zima. V piatok pred pretekom boli v našom QTH veľké horúčavy. Teplota v kontajneri po otvorení dverí stúpla na 37°C. Ako prví sme došli traja, Peter OM0WR, Laco OM3CA a Pali. Aby sme sa úplne neusmažili, natiahli sme maskovaciu sieť. Stavať antény sme začali až po 18 hodine. Medzitým došiel Igor OM0IM. Pripravili sme stožiar pre druhý anténny systém. V noci prišiel konečne vytúžený dážď s búrkou. V sobotu predpoludním sme postavili všetky antény, ktoré momentálne používame- 2x16.el. F9FT a 4x6el. YU7EF. Do sobotného poludnia sa naplnila celá zostava. Došiel Jano OM3CSO a Jano OM3WYM. Po dlhšej dobe nás prišiel podporiť Bela OM8AW. Po odskúšaní antén a nainštalovaní zariadení sme sa mohli venovať vareniu  guláša. Je síce pravda, že kuchár musí byť len jeden, ale pomocníkov môže byť viacero. Újmu na množstve guláša v hrnci som nepriamo zapríčinil aj ja svojou neopatrnosťou. Na pozvanie starostu z Petroviec sme nakrátko navštívili oslavy obce s patričnou  pohostinnosťou. Pretek začal Peter OM0WR, pokračoval Igor OM0IM a po polnoci hlavne prevádzkou CW Bela OM8AW. Ráno som pokračoval ja hlavne prevádzkou CW. Už tradične v nedeľu je sviatočný obed - rezne, ktoré pripravil Pali. Krátka rekapitulácia : počet QSO 267, počet bodov 109313, najlepší DX IQ5NN - 942 km. Podmienky priemerné.

P.S.: ani som  nevedel, že aj v USA je KDX. Dnes som stretol auto v Snine, so značkou KDX. Len neviem, či je to klubová značka, lebo naša je OM3KDX.

Správu podáva Laco OM3CA.

 

                                               

             Report                            Mapa QSO                               Foto